• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Urusla förutsättningar- är det någon idé att söka?

S

Sockerbullen

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag är i ett skriande behov av ett samlingslån för att sänka mina månadskostnader. Mina förutsättningar är dock rätt usla och jag undrar om det överhuvudtaget är möjligt att få bud via en låneförmedlare med dessa förutsättningar:

Inkomst: 350K taxerat för 2020 men då var jag även föräldraledig. Annars tjänar jag en bit över 400K.
Lån och krediter: Sammantaget 950K av varav 866 är lån, 41K är två olika kreditkort som jag betalar av samt 16K vilket är en avbetalning.
UC: 10,5 % risk. 8 ff. 1 försvinner nu sista April, 4 i Juni, 2 i oktober och 1 i Januari nästa år. Underskott: Ca 177K.

Som sagt, mina förutsättningar är verkligen usla. Är det värt att ansöka öht? Vilken inkomst ska jag uppge om jag söker?

Oerhört tacksam för input, tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 991
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Jag skulle se det som en omöjlighet att få ett lån till med dubbelt så mycket blanco över inkomst plus ett fullständigt miserabelt underskott. Skippa säger jag.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Din sammanräknade inkomst är alltså 173.000. Det är tyvärr i princip kört som förutsättningarna ser ut nu. Vill du öka chanserna så måste du åtminstone vänta ut dina förfrågningar. När du gör en ansökan skriver du in vad du har för månadsinkomst före skatt helt enkelt.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Hej! Inte så dyster som det ser ut! Kanske inte genom en förmedlare dock. Har du räknat på dina månadskostnaderna? Vilken ränta behöver du för att få det till att gå runt med utrymme för sparande? Har sämre förutsättningar och fick lån hos Nordax. Du kan alltid ringa de och låta dem göra en preliminär kalkyl. Det blir isf garanterat hög ränta var beredd på det.
 
S

Sockerbullen

Gäst
Poäng: 0
Mina månadskostnader för enbart samtliga lån och krediter är ca 13.500. Allt som allt går jag back varje månad, trots att jag i övrigt bor och lever billigt. Har ett litet sparande (arv) som jag tar av varje månad vilket gör att jag ändå går runt. Detta kommer dock inte räcka länge till.

Jag behöver sänka mina kostnader med ca 5000 för att få det att gå runt. Detta innebär att jag behöver samla lån för ca 350 vilket innebär att jag då kan betala bort de lån som kostar mig mest varje månad. Har inte räknat med någon ränta då jag med all sannolikhet kommer få en usel ränta om jag mot all förmodan skulle kunna samla lån någonstans.

Nordax har jag faktiskt varit i kontakt med tidigare. Mailade mina förutsättningar men fick bara till svar att jag var välkommen att göra en ansökan innan de kunde titta vidare på min situation. Vad hade du för förutsättningar när du fick lån hos dessa?


Hej! Inte så dyster som det ser ut! Kanske inte genom en förmedlare dock. Har du räknat på dina månadskostnaderna? Vilken ränta behöver du för att få det till att gå runt med utrymme för sparande? Har sämre förutsättningar och fick lån hos Nordax. Du kan alltid ringa de och låta dem göra en preliminär kalkyl. Det blir isf garanterat hög ränta var beredd på det.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Mina månadskostnader för enbart samtliga lån och krediter är ca 13.500. Allt som allt går jag back varje månad, trots att jag i övrigt bor och lever billigt. Har ett litet sparande (arv) som jag tar av varje månad vilket gör att jag ändå går runt. Detta kommer dock inte räcka länge till.

Jag behöver sänka mina kostnader med ca 5000 för att få det att gå runt. Detta innebär att jag behöver samla lån för ca 350 vilket innebär att jag då kan betala bort de lån som kostar mig mest varje månad. Har inte räknat med någon ränta då jag med all sannolikhet kommer få en usel ränta om jag mot all förmodan skulle kunna samla lån någonstans.

Nordax har jag faktiskt varit i kontakt med tidigare. Mailade mina förutsättningar men fick bara till svar att jag var välkommen att göra en ansökan innan de kunde titta vidare på min situation. Vad hade du för förutsättningar när du fick lån hos dessa?
Mail inte men ring. De kan göra en kalkyl och den ger då en fingervisning av vad som är möjligt. Jag fick lån (350t) med 30% i UC risk.
 
S

Sockerbullen

Gäst
Poäng: 0
Ok, hur såg dina övriga förutsättningar ut när du beviljades lån, total skuldbörda, inkomst osv?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Mail inte men ring. De kan göra en kalkyl och den ger då en fingervisning av vad som är möjligt. Jag fick lån (350t) med 30% i UC risk.

Måste bara fråga, om man skulle ringa dom och de gör sin kalkyl osv. Vad är det bra att ha framme och kunna redovisa för dom?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Måste bara fråga, om man skulle ringa dom och de gör sin kalkyl osv. Vad är det bra att ha framme och kunna redovisa för dom?
Förbered (även för din egen skull), en excel med alla lån, månadskostnad, saldo och ränta. Sedan lista dina fasta kostnader och inkomst efter skatt. Då är du beredd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp